torsdag 15 mars 2018

Jag är här, jag skriver

Hej igen!

Det har gått 10 månader sedan min sista inlägg. Jag vet att jag har inget läsare än men jag vill börja om och blogga på svenska och förhoppningsvis attrahera min publik så småningom.

Det tog många månader tills jag bestämmer att säga upp mig och leta efter annat jobb. Jag har jobbat i hemtjänst i fem år. Jag älskade mitt jobb. Jag älskar äldre och trivs med dem. Det kändes alltid skönt att få hjälpa andra människor och ge dem den stöd, trygghet och kärlek som de behövdes. Men jag är sådan människa som kan inte stanna länge på samma sak. Jag är ambitiös och vill alltid gå vidare. Till ett bättre liv och framtid.
Efter flyttning till Sverige har mitt liv förändrats drastisk. Jag skulle börja allt från början. hade ingen familjen, hade ingen aning om Sverige, visste inte vad ska jag göra. Det var en lång resa med god och ont. Det är fortfarande en resa till nästa mål. För att nå lättare till min nästa mål behöver jag att planera ordentlig. Men det är svårt. Jag vet om strategier, hur ska jag dela mina tider, vilka ska jag ge prioritet, etc. men jag misslyckas gång på gång. Jag har pratat om det med mina persiska följare på instagram (Jag är kvinnorätts aktivist och har en instagram med 1600 följare som dagligen läser mina artiklar och tittar på min live) men det räcker inte. Jag kände mig att det här problemet gäller om mitt live och framtid i Sverige.
Jag vet att jag måste läsa och skriva mer på svenska och förbättra mitt språk. Det är den viktigaste i min framtida karriär men ärlig talat när jag inte får feedback då förlorar jag min lust att läsa och skriva. Jag får mycket uppmuntring från mina persiska följare men sällan från min svenska omgivningen. Den enda gången som jag får uppmärksamhet är när jag säger hur lycklig är jag med min svensk pojkvän och hur fantastisk är Sverige för mig. allt annat får noll reaktion!

Men jag är en envis människa. Jag skriver igen. Jag är här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar